Helgen i Stockholm

I helgen var jag med några kompisar i Stockholm för att gå på Ladies Night på Globen. Vi flög ner på fredag, mitt i dan, så vi hann med att gå lite på stan också. Panikletade några kläder för som sagt, jag har ju aldrig nå fint att ha på mig. Hittade en jeansklänning som jag trivdes bra i, köp köp!! Vi bodde på hotellet vid Globen, i familjerum, 4 st i ett rum och 3 i det andra. På fredag kväll var vi och käkade på The Dubliner, och sen gick vi till Golden Hits där vi dansa loss en hel del!! Karaoke var det också, jag och Emma anmälde oss men tydligen försent!! Synd! Eller...? Kanske de va tur för de som var upp och sjöng verkade veta vad de gjorde, de lät ju för bra för karaoke! Men alla vinglas jag drack under kvällen hade satt sina spår. Huvudvärk? Ja, det kan man säga! Sen på lördag morgon var jag väl inte så sugen på frukost direkt...

Lördag dag var vi på stan och shoppade lite igen. Handlade inte så mycket faktiskt, småsaker bara. Hängde på ett fik och kolla på folk, sen tillbaka till hotellet då inför lördagkvällens bravader. Vi åt först på en restaurang intill Globen, och sen gick vi in på Globen för att se showen med Martin Stenmarck, Andreas Johnsson och Micke Tornving. Tyvärr hade vi inte bordsplatser på golvet som vi hade ifjol, utan i år satt vi på läktaren. Jag kan ju säga att jag rekommenderar att betala lite extra för att ha en middagsplats, det var trist på läktaren! Showen var bra, bättre än i fjol. Vi hade heller inte tillgång till baren, så jag var mest nykter när showen var över!! Efter showen drog vi in till Le Bon Palais, en krog som Bygg-Matte har. Där var det köttmarknad... Man kan väl säga att stordelen av besökarna var män i medelåldern, som var ute efter ett kvällsragg! Kändes inte direkt som det var nåt ställe för oss. Vi stannade ett tag, men runt 2-snåret drog vi tillbaka till hotellet. Käkade lite pizza innan vi la oss runt 3. Men på söndag morgon var jag ju rätt nöjd ändå att jag inte drack så mycket!! Sen var det hemfärd igen med flyget. Då kom mina tre älsklingar och hämtade mig! Tänk att man längtar så efter dom efter bara en helg!!

Trots allt så var helgen superkul! :)

Kommentarer
Postat av: Lilian

Låter som om ni har haft skitQL!:o) Bra att showen var bättre i år när ni hade sämre platser ;o) Bygg-Matte ser ju lite bra ut faktiskt, men varför hade jag fått för mig att han var med i showen??? Ja ja, förvirrad hjärna = ofta hos arten Lilian ;o)



Vem är Emma? :o)

2009-09-29 @ 16:55:14
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se
Postat av: Jenny

Låter som du haft roligt :) Tror den där showen är bra, många som sett den är nöjda!

2009-09-30 @ 00:20:54
Postat av: Marika

Jag gissar på Emma R!

2009-09-30 @ 10:20:51
Postat av: Madde

Rätt gissat! :)

2009-09-30 @ 15:02:08
Postat av: Anonym

Men... det borde jag ju också ha fattat!:o)

2009-09-30 @ 20:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0