Här går det undan!

I maj började vi att skrapa & måla våra balkongräcken...sen har det inte funnits så överdrivet många tillfällen att slutföra det vi påbörjade!! Det har inte precis varit den ultimata målar-sommaren. Varje gång det har varit soligt typ två dagar i följd så har vi fått fundera om målningen har högsta prio - och ibland har det haft det men för det mesta inte! Tre "balkonger" (som tur var så hade Jason grundat den på framsidan/nere innan de sålde) som ska tvättas, oljas, grundas och målas två strykningar - och det är ju inte de minsta balkongerna heller direkt! Idag fick jag iallafall ca två timmar och hann olja och grunda den sista (förutom en sida där jag inte vågade stå på stegen). Så nu har vi alltså gjort FÖRARBETET klart...och det tog drygt 4 månader!!!! :) Snacka om att vi inte ska dra igång några stora projekt de närmaste åren!!! ...men vi har ju faktiskt hunnit göra en massa andra saker under de här månaderna - så det är inte det jag menar - utan det jag vill få fram är att...ja vad vill jag ha sagt med det här? JO, att det varit en blöt, härlig och helt enkelt underbar sommar. Jag har en underbar familj som är det viktigaste för mig. Jag njuter av att sitta i soffan och amma Axel medan Kalle far runt och plockar med sina grejjjjer på golvet. Varje dag bjuder på något nytt! I går åt Kalle sin första måltid med sked - helt och hållet! Nån dag innan det lärde han sig plötsligt hur sugröret fungerar! I morse gapskrattade Axel så att mitt hjärta kvittrade!!! Det är såna saker som gör att ett omålat balkongräcke inte längre känns så viktigt!! :)


Kommentarer
Postat av: Madde

Ha ha, ja livet är härligt! Känns som vi träffar Er alldeles för lite, det går så himla fort med allt! Men i kväll ses vi!! :)

2009-09-16 @ 07:54:10
Postat av: Sofia

Vad jag saknar mina mysgrabbar! Kram på er =)

2009-09-16 @ 07:55:48
Postat av: Lilian

Vilka jättehärliga bilder på jättehärliga grabbar!!! De är ju så söta!:o) Håller med dig om att man ska prioritera familjen i första hand!:o)



Ja, det är underbart! Åh, skrattade han nu!:O)

2009-09-16 @ 08:24:06
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se
Postat av: Lilian

Måste också säga att Axel blir mer och mer lik Kalle, men han är verkligen jättelik far sin, även om jag kan se lite Marika där också - så häftigt!:o)

2009-09-16 @ 11:16:02
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0