Godis e gott!

En ny helg har passerat, ganska lugnt i helgen, fast de ha varit lite jobb hemma, såna där måsten ni vet. Storstädade huset i går. Kan säga att det var ganska behövligt. Har inte skurat på hela sommaren... hade ju larvinvasion här i mitten av juli och då blev golven besprutade av nå medel så vi skulle inte skura golven på 5 veckor. Kan ju säga att det dröjde några veckor till innan det blev gjort...! Men nu är de rena, å har inte sett till några larver heller! Blä! Vill inte ha tillbaka dom heller!!!

Kalle har varit ute å jobbat med vedbon, fick hjälp av mor å far å trava in fulla vedbon också. Så nu e man lite rustad inför vintern!! Måste bara köra in lite till källaren också. Visst är det väl härligt med vedeldning?!!

Joel har fått noja på att titta på film. Visst, de e väl vi som har lett in han på det spåret, men han kan verkligen sätta sig in i en film. Just nu är det superhjältarna som är favoriten. I går när jag väldigt gärna ville städa färdigt så satt grabbarna en hel del framför TVn, när de inte var ute å jobba med sin far!! Ja ja, de där med "skärm-tid" kan man tydligen diskutera hur mycket som helst!! Men de bryr inte ja mig om just nu!!

Har just tryckt i mig några bitar 86%-ig mörk choklad. Har varit vääldigt gottasugen i kväll. Hade karaktär nog att avstå alla godsaker som bjöds på klädpartyt i Görvik idag, fast jag väldigt gärna ville ta för mig av alla godsakerna. Syndade med lösgodis både fredag kväll och lördag kväll. Gott, men kanske det är därför jag har ett sånt gotta-sug ikväll! 


Kommentarer
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Låter härligt att ni får så mycket gjort!:o) - skönt att man kan få bort såna där små ischiga larver. Vi får ju små silverfiskar här nere. De kommer hellre vissa årstider kan man väl säga, men jag brukar köra en vända med ättika först och Jif sedan och så brukar de inte synas till på ett par månader. Äckliga är de i af, även om de är helt ofarliga!



Ja, mörk choklad är skitbra både för att det är gott och fullt med antioxidanter!:o) Fast jag har lite svårt för så hög % som 86, men den är ju egentligen bäst.



Nu vaknas det hör jag. Puss

2009-09-07 @ 11:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0