Smolk i bägaren

Förra veckan sov ju Julian sin första hela natt sedan han föddes. Sen gjorde han det de tre nätter som följde också. I natt vaknade han till en gång vid fem-tiden, men det var inte så farligt länge... Jag blev överlycklig! Första natten vaknade jag och blev jätteorolig, men natten efter sov jag som en stock och kände mig utsövd för första gången på jag minns inte när :o)

Sen idag ... då kom våra grannar och berättade att de inte kan sova på natten för att han skriker. Det kändes lite jobbigt faktiskt. Jag tycker att det känns jättetrist att de inte kan sova pga vår son! Det var Mathias som pratade med dem och han sa ju att vi inte heller vill att Julian ska skrika på nätterna, men att vi tyvärr inte kan göra så mycket åt det. Om det hade varit en stereo vi haft på högsta volym hade det varit lite enklare att åtgärda, men ett barn styr man ju so inte på samma sätt. För en månad sedan hade han en period när han skrek ett par ggr/natt igen (tror det berodde på tänderna) och då träffade jag en av grannarna och frågade om de hörde honom och hur det gick. Då sa hon att de kunde höra honom ibland, men att det inte var ngn fara. Vågade hon inte säga då hur det egentligen var? Det skulle ju också vara hemskt!

Jag minns när ett par andra grannar bodde där med sitt barn som kunde skrika på nätterna - ibland ganska länge - men det hörde jag bara om jag redan var vaken. Jag vaknade inte av det, så det var ju inte så jobbigt för mig.

Jag hoppas verkligen att man inte kan bli vräkt för barnskrik...




Kommentarer
Postat av: Madde

De e ju jättejobbigt om grannarna ska tycka så. Men barn är barn, och man gör ju allt för att få barn att sluta skrika. Som förälder tycker man ju inte att det är särskilt komiskt själv om ens barn skriker på natten. De får helt enkelt finna sig i att det kan va så om man har småbarnsföräldrar som grannar. Det vore väl en sak om barn skriker hela nätterna varje natt. Då förstår jag om det är jobbigt, men de får ju försöka lösa det själv. Han kommer ju inte att skrika så om tio år! Nä stå på Er och känn inga skuldkänslor. Det är ert barn och Ni försöker trösta så gott det går. Mer kan Ni inte göra! Kram kram

2009-09-21 @ 21:10:42
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Tack! Det värmer:o) Man känner sig lite som en muppgranne och i natt så hade han nog lite mardrömmar, för han vaknade inte men kved lite i sömnen. Skrek i af inte, men jag kunde ändå inte sova utan började fundera på om de hörde det lilla också... Nej, det är väl så att om man bor i hyreshus så får man räkna med att det kan finnas olika ljud - som mn kan styra eller inte styra...

2009-09-22 @ 09:34:24
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se
Postat av: Marika

Jag håller helt och hållet med Malle! ...och du kan vara lugn - ni blir INTE vräkta för barnskrik! Hur skulle en hyresvärd kunna motivera det? Kan ni försöka få ert barn att dämpa sig en aning!!!? Kraam!

2009-09-22 @ 10:42:42
Postat av: Marika

Jag håller helt och hållet med MADDE ska det stå!!! - men jag tror säkert att Malle är av samma åsikt! :)

2009-09-22 @ 10:43:49
Postat av: Lilian

kraaam!:o)

2009-09-22 @ 13:27:53
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se
Postat av: Malle

Nä, jag tycker ni ska ha ungen tyst om nätterna!! Det är ju föräldrars skyldighet;)

2009-09-22 @ 16:50:57
Postat av: Lilian

Ja, det var ju klart att du skulle bråka! ;o)

2009-09-22 @ 22:07:40
Postat av: Marika

Ha ha ha! Jag älskar er!!! Tänk att ni finns här i min lilla burk - samlade som laxar i en laxask!!! Har ni någonsin sett en laxask???

2009-09-23 @ 09:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0