3825 steg - men utvilad!?

Igår var jag totalt slut. Grabbarna fick kolla väldigt mycket på TV och vi gick inte utanför dörren på hela dagen. Jag avskyr verkligen såna dagar. De gnager - och jag känner mig sämst!! Jag vill verkligen inte att Kalle ska bli en TV-unge! Men vissa dagar orkar jag helt enkelt inte hitta på något med honom. Magnus skickade ett sms och upplyste mig om att han troligtvis skulle bli sen. Då började tårarna spruta på mig!!! Jag tror att han tänkte om - för så himla sen blev han inte!! Jag käkade middag och gick sen och la mig. Tände läslampan och tänkte hugga in på en bok...men hann inte ens öppna boken förrän jag hade somnat. Magnus kom in med Axel så han fick äta - och sen sov jag bara vidare! Det kändes som om det låg en elefant på mig och tryckte ner mig i madrassen!!!

Axel låg bredvid mig hela natten och jag tror han har skött amningen själv - för jag har knappt något minne av att han har ätit. Sen kom Magnus och sa hejdå och for iväg på jobbet!! Jag hade helst legat kvar i sängen en dag till...MEN vad gör man!? Det blir nog en hel del TV idag också befarar jag...och ännu färre steg. Är uppe i 643 just nu - brukar ha ca 3000 vid lunch...men jag försöker intala mig att det inte är ett misslyckande utan att jag verkligen behöver ta det lugnt i några dagar. Sjukt att ens behöva INTALA sig...men jag tror ni förstår vad jag menar!

Helskotta! Nu hör jag att det inte är "Hannas hjälplinje" på tv som det ska vara den här tiden!! Nä, Kalle har slagit igång DVD spelaren och Teletubbies istället!! Han sköter sig själv han! :)


Kommentarer
Postat av: Lilian

Men du, det är ju inte så längesen som Axel föddes. Ni har ju kört på i full fart hela tiden, eftersom ni inte haft ngt annat val med "en extra" som kräver uppmärksamhet förutom "nya bebben". Att inte få sova som man önskar heller hjälper ju inte till direkt... Ha inte dåligt samvete, men se till att vila så att den där elefanten går hem och lägger sig istället för att slagga på dig ;o) Hade vi bott närmare hade du kunnat lämna kottarna till mig ett tag, så hade du kunnat få lite egentid/sovtid för att återhämta krafterna - ni får flytta ner och bli granne med oss :oD



Skickar en bamsekram!!!:o)

2009-09-18 @ 12:14:15
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se
Postat av: Marika

Tack Lilian! ...om vi hade bott närmare hade du fått lämna Julian hos mig också för egentid/sovtid!!! :)

2009-09-19 @ 13:59:49
Postat av: Lilian

Puss :o)

2009-09-21 @ 20:43:54
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0