Värkande vecka

I måndags så var jag ute och busade med grabbarna på lekplatsen här utanför. De satt själva på gunghästarna så jag tänkte ta lite bilder och började backa, men kom inte ihåg att det fanns en till gunghäst bakom mig. Backade såklart rakt på den, ramlade över den och fastnade med knävecket, men för att inte ramla hela vägen till backen försökte jag fånga upp balansen med hjälp av att pressa ner benet (med hela min vikt) mot den där hårda smala jäkeln(!). Det gjorde jäkligt ont och det värkte i hela baksidan. När vi kom in så frågade jag Mathias om jag hade ngt blåmärke, men det hade jag inte. På kvällen var vi ute och åkte bil med mamma å´ pappa och jag satt med benet böjt och kände väl litegrann att det ömmade, men när vi klev ur kunde jag nästan inte räta ut benet och efter en timme knappt gå. Benet svullnade upp runt knät och jag fick ett litet blåmärke på knäskålen (fast den inte skadats), så då frågade jag Mathias igen om jag hade ngt blåmärke - JA! Ett stort fett mörklila som upptog hela baksidan av knävecket och en bit ovanför, samt nedanför. Jag hade alltså lyckats få en blödning. Duktig tjej! Ja´kan ja´ ;o) Dagen efter kunde jag inte böja knät, så då fick jag be föräldrarna att gå ut med sina barn när de kom hem istället ... (eftersom jag kunde ju inte gå i trappan).

I fredags började jag få ont i huvudet och känna mig lite yr, men tänkte inte så mycket på det. I går skulle Mathias och jag gå ut på tumanhand, medan Annie, Jenny och Lena såg efter Julian. Jag var inte riktigt bra på dagen och försökte sova innan kvällen. Vi åkte in på stan och gick en sväng för att kolla efter något ställe där vi kunde kolla fotboll, men det var så knökat och vi hade ingen lust att stå och titta så vi bestämde oss för bio istället. Köpte biljetter till Sommaren med Göran, men då började jag bli jätteyr och illamående. Kände det som om ryggen skulle gå av så det var bara att lösa in biljetterna och åka hem igen. Fick ju se fotbollen i af och det med trevligt sällskap ;o)

Idag har jag legat hela dagen och knappt kunnat röra huvudet, men om jag har ett halvlågt läge på kroppen funkar det.

Något positivt med dagen är att Mathias pysslat om mig jättemycket och att Julian busat med mig och hållit mig på bra humör :o) I love you!

Och nu när jag har fått beklaga mig och berätta allt så känns det också lite bättre ;o)

Bamsekram

Kommentarer
Postat av: Madde

Men stackars dig! Du råkar då ut för allt! Ja, att Du inte skulle få nåt blåmärke skulle väl va för otroligt! ;) Hoppas Du känner Dig bättre med yrsel och huvudvärk. Annars får Du gå å kolla upp! Kram kram!

2009-10-12 @ 08:01:43
Postat av: Malle

Men fy bubblan va lejsamt:( Hoppas du redan är bättre nu ♥

2009-10-12 @ 15:31:08
Postat av: Jenny

Ja, det verkar som om du gjorde illa dig rejält! Kanske håller på bli sjuk? Eller så blir det nog inge mer. Hoppas på det senare :)

2009-10-12 @ 17:28:32
Postat av: Lilian

Tack mina stumpor!♥ Det värmer!:o) Känner mig bättre idag. Inte lika yr och inte lika ont i huvudet och inte lika ont i ryggen, så det går helt klart åt rätt håll :o) Mathias masserade min nacke och "skulderbladsrygg" (vad heter det?) 2 ggr igår och efter det började det "lossna", så om han masserar mig ikväll och imorgon så kanske det är helt borta på onsdag!;o)

2009-10-12 @ 18:25:08
Postat av: Marika

Huvva! Du blir då ut för alltmöjligt du! Hoppas du mår bättre - och om du INTE mår bättre så lyssna!!!!

2009-10-13 @ 21:08:34
Postat av: Lilian

Ja, jag tror jag måste lyssna... Har fått mer ont i huvudet, mer yrsel, mer ryckningar i ögat, mer ont i ryggen och feber över 39, så jag har ringt till vårdcentralen och väntar på att de ska ringa upp. Lustigt, för jag trodde att jag höll på att bli bra i förrgår.

2009-10-14 @ 10:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0