Va ska man äta egentligen?

Nu har jag bara blivit förvirrad, jag vet inte vad eller hur jag ska äta längre?! Jag har ju ätit enligt LCHF-kosten ett tag nu, och jag kände att jag blev bättre i magen av det. Men jag kände mig så mycket tröttare. Orken försvann. Då tänkte jag att jag skulle gå över till GI istället. Men nu e man ju lite inkörd på att äta enligt LCHF, och då blir det konstigt att ställa om sig, även om det är mycket som är lika. Jag tror helt enkelt jag ska återgå till att äta allt igen, men att man kanske tänker till när det gäller "snabba" kolhydrater, att man kanske tar lite mindre av det, eller äter annat i stället. Man behöver ju inte ta mycket av allt, som man lätt gjorde förut...

Kommentarer
Postat av: Malle

Precis så tänker jag med...

2009-10-03 @ 20:29:03
Postat av: Lilian

Att bli tröttare är naturligt till en början, men kan också bero på att man fuskat med målen (inte ätit allt man ska).



Gi är egentligen lite att äta som vanligt, men att -som du säger Madde- äta långsamma kolhydrater :o)



2009-10-03 @ 22:09:11
Postat av: Jenny

Nej, det är inte lätt. Man måste vara beredd att göra förändringar som ska vara för alltid. Annars är det ingen mening. Tror inte på hokus pokus, som att dricka nutrilette soppor eller bara äta bananer tex. Så det gäller att hitta det som funkar i längden för en själv. Sen om det är nån metod eller att man tänker sig för spelar nog ingen roll. Sen är nog det allra viktigaste att man trivs med sig själv och tycker om den man ser i spegeln :)

2009-10-04 @ 12:20:22
Postat av: Marika

Jag trivs INTE med vad jag ser i spegeln - men jag orkar inte bry mig!!! Ni gör det bra som har skärpt till er så!! Jag är ett hopplöst fall just nu!

2009-10-07 @ 20:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0