Trötta grabbar!

Idag har vi gjort en heldag. Vi åt lunch redan halv elva och åkte sen in till Östersund. Där köpte jag två nya mössor till mig själv - en på rea och en dyr! Jag lånade pengar av Axel - har ju shoppat upp mina egna på Blocket och Tradera :). Har köpt en overall på Tradera som jag är helnöjd med än så länge. För de pengar jag "tjänade" på att köpa begagnat så fick Kalle ett par nya vinterskor istället! ...som på bilden fast svarta. Hoppas ni inte har en massa negativa erfarenheter av dessa. Jag kände att jag absolut inte hade råd/lust att köpa ett par skor för 699 kr - som han kan ha en säsong. Dessa var väl inte superbilliga men definitivt billigare än Kuoma t.ex.

Sen hälsade vi på gammel-farfar på Västervik. Han var pigg och glad. Han syttade Axel och sjöng gamla vaggvisor som jag önskade att jag kunde komma ihåg. Roligt iallafall! Kalle höll igång och underhöll som vanligt. Dagens ord var "tatt" (tack) och "pupp" (upp/komma upp).

Jag och grabbarna tog vagnen in till stan (från Frösön) och så fick Magnus hämta upp oss i båthamnen vid Maritée. När vi började prommisen var det strålande sol och härligt höstväder - och på slutet så snöade det och blåste kallt från sjön. Kalles ögon tårades. Medans vi väntade på Magnus hann det komma ett tåg. "Titti kahng-kahng" (Henke åker tåg)! I morgon kommer äääääntligen morbror Titti och hälsar på oss!!! Som vi har längtat! ...jag trooor att det är han som skickat ner oss till Tyskland - men det kan ju vara någon av er stepsisters också?!  Vem vet?

Efter en middag på MAX så begav vi oss till Coop för att handla. Där missade vi Bitta precis - eller rättare sagt så träffade vi Bitta men missade hennes demonstration! :( Kalle var helt uppihejsan. Han ville "pupp" ur vagnen hela tiden. Han fick ett utbrott och skrek rakt ut så det rungade i hela affären när han inte fick behålla de inlagda oliverna han plockat åt sig. Då fick Axel rycka in och dela med sig av sin napp - mmmmm resten av shoppingen blev en fröjd! Tack Axel!

Efter shoppingen var det dax för middag nr 2. Orrviken på middag och två födelsedagsbarn. Därför åt jag BÅDE hallonpaj och chokladtårta. En bit för Matilda och en för Tjalle! Gott gott! Kalle busade på och var väldigt fascinerad av Mysan - deras St. Bernhardshund. Inte så liten! Vi hann se nästan hela Idol. Axel var jätte-intresserad! ...men tyvärr hann vi inte hem till del två...så jag har ingen aning om vem som åkte ut. Jag har inte följt med så noga än så jag har inte skaffat mig någon favorit än. Nuuuuuu ska jag sova - go natt med er!

Kommentarer
Postat av: Lilian

De där skorna är säkert bra, för det är rätt bra när det är gummi nertill tycker jag! Då behöver de inte bli sådär blöta och kalla när det är blötsnö eller slask :o)



Hi hi, ja, det är nog Titti som ändrat kartan ;o) Eller, ngn brud?



Hallonpaj och chokladtårta lät gott! På våra svullardagar brukar vi äta ngt gott och göra våra egna Ben O Jerry's blandningar t ex. De senaste favoriterna är vaniljglass, ballerina pepparkaka och pepparkakor, samt nummer två som jag verkligen rekommenderar: vaniljglass, hembakt kladdkaka, Maddes hemmagjorda chokladsås och mosade Oreo's- allt blandas såklart till en geggig god röra :o)



Men mamma, du ska väl vara glad att han gillar oliver ;o) När Julian får en korg han kan dra/köra (antingen från vagnen eller gåendes) är han jättenöjd, men om han ska gå med den tar det en väldigt låååång tid och ibland vill man ju hem lite snabbare...hi hi.



2009-10-10 @ 07:59:24
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se
Postat av: Lilian

Jag var inte riktigt klar, men...



Kramis

2009-10-10 @ 08:00:27
Postat av: Jenny

Det är så roligt att höra om hur Kalle pratar! I alla fall var det Karolina som åkte ut, tyvärr måste jag säga. Hon gjorde iofs inget bra framträdande igår men man tycker ju att hon borde kunna få leva lite på gamla favoriter! Jag tycker det är 4 st som står i särklass: Erik, Calle, Tove å Mariette :)

2009-10-10 @ 09:53:43
Postat av: Jenny

Ska ju stå meriter istället för favoriter...

2009-10-10 @ 09:55:45
Postat av: Lilian

Ja, Jenny, jag håller med dg!:o)

2009-10-10 @ 12:30:52
Postat av: Malle

Håller med föregånde talare, i allt faktiskt:)

Var är Titti nu?! Vi vill träffa honom...

2009-10-10 @ 19:19:55
Postat av: Madde

Låter som Ni hade en härlig dag!! Som den kan va me två små grabbar ;)



För övrigt Lilian så har jag fått chokladsåsreceptet av Malle......

2009-10-11 @ 19:39:59
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Hi hi, jaså :o)

2009-10-11 @ 20:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0