Tid över

Idag har barna i min klass fått sovmorgon pga en längre skoldag för ett par veckor sedan. Tyckte det kändes jätteskönt i morse att få en timme planering bara så där. Har dock inte gjort så mycket vettigt än och nu kom jag på att jag kan skriva ett inlägg här istället för att planera vikingatiden som jag egenligen borde göra :)

I morse var det skrapläge på rutorna igen, jag tycker faktiskt det är skönt med kyla i luften. Ett problem är dock att mina vinterdäck befinner sig i hägna i Färjsunne istället för nära mig här i Eskilstuna. Förhoppningsvis så får jag hit dem inom kort. Känns ju lite säkrare att köra med dom även om det inte lär bli samma väglag som jag är van hemifrån.

Igår hade jag slagit mig ner i soffan och skulle precis hugga in på middagen när Elin ringde och undrade om jag inte ville bjuda dom på middag. Hela Bälgviken var utan vatten! Hon hade varit ute och sprungit och de var alla tre väldigt hungriga. Så jag skyndade mig att ställa bort min ganska fattiga middag (omelett och korv) och gjorde kyckling filéer med dijonsenap inlindade i savoykål istället. Mycket roligare att laga mat till fler än sig själv. Vi åt och Olle fick sin välling men hade inte alls lust att sova. Mest troligt var det alldeles för mycket spännande att upptäcka :)

Ska vara barnvakt åt gullungen även ikväll för då ska Elin och Pekka gå på bio. Får se vad vi ska hitta på. För närvarande tycker han det är hilarious att öppna skåp och lådor och kasta ut alla saker som finns däri samt skruva på knappar. Har gjort misstaget ett par gånger att inte kontrollera volymknappen på stereon innan jag sätter på den, haha! Han gillar hög volym tydligen :)

Nu måste jag jobba!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lilian

Kyckling i savoykål låter spännande!:o) Det har jag aldrig provat, alltså jag har aldrig ätit savoy överhuvudtaget.



Ha ha, ja, Olle är väl som sin moster och blir en partyprick redan från början ;o) Få se, han blir ett snart, va?:o)



Kramen

2009-10-06 @ 11:29:47
Postat av: Marika

Oj oj! Ja det lät avancerat med savoy!!! Ser fram emot gemensam middag om knappt en månad! :)

2009-10-07 @ 20:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0