Norderåsens SPA. Årskort ja tack!

Igår när jag kom hem ifrån min kvällspromenad så hade Magnus tänt en massa stearinljus och spelade skön lugn musik. Jag fick lägga mig i soffan och bara slappna av ett tag och sen kom han in och masserade min onda kropp. Det var helt sagolikt skönt! Tänk vad något så "simpelt" kan göra underverk! Både för kropp och själ. Sen fick jag givetvis den obligatoriska frossan och illamåendet - så jag gick och la mig strax därefter. ...men jag är väldigt imponerad av hans "handlag". Jag har varit och fått massage av "proffs" som inte alls är lika bra - vissa har det bara!! När jag masserar har jag inte en aning om hur muskler funkar och vad det är jag håller på med! Magnus har koll på hur musklerna går och vet verkligen vad han gör! Synd att det finns annat att pyssla med på kvällarna - annars skulle jag lätt spendera varje kväll på detta vis.

Idag åkte jag och grabbsen in på öppna förskolan igen. Jag vill ju gärna att Kalle ska vara med på sångstunderna och lära sig rörelserna m.m. MEN det är han helt ointresserad av. Alla andra barn sitter någorlunda stilla och lyssnar - eller dansar osv. Inte Kalle! Han tar varje chans att smita ut genom dörren och springa iväg, eller pilla på cd-spelaren - eller försöka dra ner tyget med julkulorna som de hängt på väggen som dekoration! Men han applåderar mellan varje sång iallafall. Fast jag måste säga att jag tror att om vi tjurar på så kommer han att lära sig. Idag var vi med på två sångstunder och den sista så satt han faktiskt ner en stund (bredvid en annan mamma som han aldrig träffat förut) och gjorde någon enstaka rörelse då och då...så jag känner helt klart hopp!

Han har ju matvägrat i en par tre dagar. Vi har bara fått i honom yoghurt, gröt och frukt typ morgon och kväll - men idag på öppna åt han som en häst! Skönt! Kanske för att de andra barnen distraherade - eller också är allt bra igen (jag tror det är tänder på gång igen). Vi var till kusinerna och åt middag - och då var det inte heller något problem. Det är ju så ovanligt att Kalle inte äter - men det verkar som sagt vara över nu. Vad som dessvärre börjar göra mig less och fundersam är att han har bajsat löst i ca 8 månader! Jag skulle så gärna vilja kunna skaka ur en hård knart ur blöjan - snälla snälla - någon enstaka gång!

Axel! Lilla Axel som nästan jämt hamnar i skuggan av sin storebror! Han satt en stund utan stöd igår! ...och så har han äntligen börjat ta sig ton! I kväll hos kusinerna så höjde han rösten rejält. Bra Axel! ...sen är han ju så otroligt söt med sina runda goa kinder och bruna snälla glada ögon. Kärlek!

Puss och god natt!


Kommentarer
Postat av: Lilian

Ja, helt fantastiskt fin är han!:o) Han ser redan ut att ha glimten i ögat!



Låter inte helt otroligt att Kalle åt bra för att det var andra barn med. Julian äter dubbelt så mycket varje mål som han äter med grabbarna - förutom frukost och "kvällsfika"(gröt eller yoghurt.



Julian har varit mycket lös i magen i sommar och senaste två månaderna har han varit det mest hela tiden, så vi ringde barnmedicin och fick komma dit så att han fick göra ett pricktest. Han är inte allergisk mot ngt, men antagligen överkänslig mot mjölk/mjölkprodukter plus att hans mage inte klarar av fibrer (vilket vi försökt undvika redan). Det funkar ganska bra att ge honom vanlig yoghurt och ost, men inte dricka vanlig mjölk och mese. Synd, för han älskar mese...



Har ni prövat minska på fibrerna eller att ge honom mjölkfritt också? Bara för att ha ngt att jämföra med alltså. Sen är det ju som sagt det där med tänderna...;o)



Önskar att jag fick träffa och gosa på gullkillarna snart!:o) Kramis

2009-10-13 @ 22:09:04
Postat av: Sofia

En riktig guldklimp är han Axel!! Saknar er =)

2009-10-14 @ 08:02:18
Postat av: Sofia

En riktig guldklimp är han Axel!! Saknar er =)

2009-10-14 @ 08:04:35
Postat av: Sofia

Vilken guldklimp han är Axel!! Saknar er =)

2009-10-14 @ 08:06:14
Postat av: Madde

Joel var ju jättelös också i en lång period, pratade med allergi i Ö-sund också, men de rekommenderade ändå att avvakta, för de e så vanligt att de är lösa i magen. Och särskilt kan de va de om tänder är på gång. Men mycket fett i maten och minska på fibrer. Välling kan ju göra att de är lösa i magen. En mildare välling, typ majs- eller risvälling tror jag funkade bättre, med flytande smör i! Så det gick över för Joels del. Jesper har inte alls varit likadan.



Har Axel redan suttit själv en stund?! Duktig kille! Han vill väl se mer vad brorsan gör!! Vi ses någe snart!!

2009-10-14 @ 08:22:09
Postat av: Marika

Ja, vi minskade på fibrer förut men det hjälpte inte - och det är knappt han får i sig någon mjölk (förutom yoghurt och ost typ). Nä, jag tror att det är frukten som spökar mest! När vi "fuskat" med frukt och grönt brukar han bli lite bättre - jag vill inte skippa det...så vi får väl stå ut ett tag till. Men jag är så less på dessa slafsande blöjbyten!!! Jag ska börja tillsätta mer fett i hans mat nu. Testa testa! Kram på er. ...och Sofia - ja, jag tror du saknar oss!!! :)

2009-10-14 @ 09:39:45
Postat av: Sofia

Ja, det gör jag!! Men att det skulle bli tre inlägg var ju inte riktigt meningen.. =)

2009-10-14 @ 13:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0