Frustrerad!!

Har gått med i Trygghetsgruppen även på denna skola eftersom jag brinner för att barn ska må bra! Är van ett visst arbetssätt och framför allt förhållningssätt och bemötande mot barn som INTE alls existerar i samma utsträckning som här :(

Det gör mig frustrerad! Idag har jag varit inblandad i ett mobbningsärende och hållit samtal och donat och grejat. Ena barnet berättade om hur han blir bemött av andra vuxna och det gör mig så förbannad! Men så försöker jag tänka att jag inte kan förutsätta att alla har samma värderingsgrund att stå på. Kanske skulle kunna göra något åt det, men just nu känns det inte som jag kommer orka bry mig! Det är en sån milsvid skillnad på hur vuxna tycker och tänker här jämfört vad jag är van vid från Lit.

Åh, vad skönt det var att få vräka ur sig lite. Känns mycket bättre redan faktiskt. Kanske ska göra ett krafttag i den här frågan ändå, hihi!

Ska alldeles strax hem och fixa något att äta. Trodde att Gika och Ibbe skulle vara på väg redan men de har inte ens lämnat Sundsvall :( Så det blir nog bara för dem att gå och lägga sig när de kommer hit. Om inte annat så måste jag göra det eftersom jag ska upp på jobbet imorron. Tur de ska stanna längre :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Lilian

Barn förtjänar allt stöd, så jag säger visa vad du går för och "stir up some dust"!

2009-10-22 @ 19:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0