Faster

tycker jag att man kan få kallas när min man har blivit farbror, eller hur?! Jonas och Kia fick en liten dotter för en stund sedan:) Vet inte mycket mer än så, men jag får uppdatera er senare:)

Idag har det varit full rulle hela dagen. Jobb till halv 5, sen iväg och åt pizza hos Maria i Ede vidare på plaskis och sen tillbaka och grattade Siri på födelsedagen. Nu har jag fått barna i säng, lagt fram deras kläder tills i morgon eldat och nu passar jag på att skriva lite här medans det är reklam, kollar ju på House i kväll:) Kl 22 då ligger jag och 22.03 så tänker jag ha somnat;)
Hoppas att alla ni andra har haft en bra dag med!!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Lilian

Självklart heter du faster!:o) Vad QL att de fått nu! Hoppas att det gick bra!?:o) Hälsa grattis från mig!

2009-10-07 @ 09:00:06
Postat av: Jenny

Men oj, oj, oj! Vad är det jag ser?! Tycker ni likadant som sörlänningarna?? ;) Vi hade en het debatt för ett tag sen just i den här frågan. För mig är det självklart att moster/morbror är mammas syskon och inget annat. Maud är min moster och Sune, ja han är bara Sune. Inget morbrorande där inte! Pekka (med flera Eskilstunabor) hävdade att man visst kunde säga morbror i ovan nämnda exempel och vi norrlänningar skrattade och tyckte det var dumheter. Men nu har det visat sig att det är helt rätt!! Enligt SAOL betyder morbror mammas bror eller mammas systers man. Så vi var tvungna att ge oss även om jag knappt vill, haha! Och nu får jag se att ni tycker att det är ett bra förslag :( Ska inte vi norrlänningar hålla ihop? :)) Kram

2009-10-07 @ 09:38:56
Postat av: Lilian

Hi hi hi, du får ju tänka på att jag bott här i fyra år nu ;o)

2009-10-07 @ 11:14:44
Postat av: Marika

...jag vet inte riktigt vad jag tycker...jag har nog också alltid sagt gemålens namn!!! Vad tycker ni om ordet gemål!? Vet inte ens om jag använder det rätt!! Ha ha! Meja får väl bestämma vad hon vill kalla dig Malle...jag läste på FB någonstans att hon skulle heta Meja!! Jättefint namn.

2009-10-07 @ 20:11:30
Postat av: Malle

jag håller faktiskt med Jenny i frågan, även om det känns som mer släkt om man nu skulle få kallas faster, men i detta fallet så är vi ju inte släkt via blodsband alls, så Meja kommer nog att kalla mig malle, men lite fuskfaster kan jag ju få va då eftersom man i södra sverige tycker så;)

2009-10-08 @ 19:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0