Bunkrat i frysen

I helgen har vi varit duktiga å bunkrat inför vintern. I dag var det tunnbrödsbakning hos grannen. Jenny, Ditt recept funkade finfint! Stutarna blev faktiskt helt ok! För att vara bakade av oss vill säga. Vi hade även med tre små medhjälpare, som bakade några småkakor som snabbt blev uppätna! Därför är det nog ett bra betyg på degen!! ;) Men det kanske tog lite längre tid än vad det skulle kunna göra!! Men trots allt så fick vi med oss några stutpaket hem att stoppa i frysen!

I går rökte Kalle lite älgkött ute i röken. Det blev supergott! Har redan ätit upp några bitar...

Fredagen däremot var en riktig svullardag! (Kanske hela helgen egentligen men framför allt på fredagen!) Det började väl hyfsat, i några minuter, rörde ihop en äggröra till frukost, men ville ha lite kaffe också, men när jag hällt upp kaffet så såg jag att jag hade varken mjölk eller grädde. Jag vill ju gärna ha det i kaffet... Så då tog jag lite chokladsås istället... jaja, det blev gott i alla fall, kanske inte så nyttigt, men jag bryr mig inte så mycket längre... Sen mera kaffe på jobbet (där finns det med mjölk i af!!) och sen vid halvtolv hade vi ett litet möte på jobbet, och då blev vi bjudna på smörgåstårta. Guu va gott de va!! Dessutom kom en kille som slutat jobba hos oss med två gräddtårtor... Så de blev lite efterrätt då!! Smarr!! Så jag skippade matdosan jag hade med mig, och slutade lite tidigare än vanligt. Till middag for vi ner till svärmor och åt pizza...... för att fortsätta den näringsrika kosten för dagen. Till efterrätt blev det såklart glass och massor av hemmagjord chokladsås... Å sen chips framför TVn. Kunde det bli bättre? Ja kanske det, för man var ju inte riktigt hundra i magen kan jag tillägga...

Kommentarer
Postat av: Malle

Hahahaha, gud va härligt!! Ungefär så där har min helg varit med, men i morgon då jäklar ska jag skärpa till mig. Det är inte kul i magen efter en sån här helg kan jag säga:(

2009-10-11 @ 20:38:39
Postat av: Lilian

Ha ha ha, skrattar när jag läser om din fredag - för det var min fredag ungefär också :o)



Jag har upptäckt att det är viktigt för min mage att jag "grundar" med fibrer, för då får jag inte lika ont i magen. Igår morse åt jag dock ljus choklad före frukost och det var inte så bra...men jag tyckte så synd om mig själv för att jag inte kunde gå och träna, så min själ behövde det då ;o)

2009-10-11 @ 20:51:22
Postat av: Jenny

Roligt att höra att bakningen gick bra:) Saknar faktiskt det här nere i Södermanland. Kryllar ju inte direkt av bakastugor!

2009-10-12 @ 17:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0