Axels kompisar!

Nu har jag och Axel varit på babymassage för första gången. Det var även första gången som det var Axel som fick vara "i centrum". Han har ju träffat lite kompisar på Öppna FK men idag fick han verkligen umgås och spana! Han var verkligen nyfiken och fascinerad av bäbisarna runtomkring. Peter & Marias Saga var en favorit! Hon hade så fina rosa blommiga byxor på sig. Hon klarade sig föressten med ca 2 cm från att bli pinkad på också!!! Axel är en "uppåt-pinkare". Så de gånger olyckan är framme lyckas han alltid pricka sig själv i ansiktet!!! Mysigt mysigt! Nä, det var roligt att träffa de andra barnen och deras mammor. Även om konversationerna är lite trevande så där första gången man träffas så är det kul att få prata med andra vuxna. Vi ska tydligen få gå i någon form av "föräldragrupp" vi som går massagen tillsammans. En gång i månaden i ungefär ett år. Det känns bra! Annars är man ju ganska bortglömd som andragångsförälder.

Jag fick lite ny energi iaf av att åka iväg på massagen. Jag har varit så jäkla låg och trög den senaste veckan! Inte gjort något vettigt och varit på gränsen till deppad! Jag har gått ca 3000 steg/dag och tyckt livet varit pest! Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det varit pga den kära månatliga vännen!!! Axel har ätit jättedåligt också. Han har bara slamsat i sig lite åt gången - men oooofta!!! Jag har för mig att jag hört nånstans att de kan tycka mjölken smakar illa typ när man har mens - men jag kan ha drömt också! Det kanske är dax att börja komplettera med annat till natten iallafall - har inhandlat en burk Nutramigen eller vad det nu heter. Ska väl börja med smakportioner så snart andan faller på! Jag har liksom inte riktigt haft lust med det heller. Äsch ingen brådis!

Hoppas Lilian har fått komma hem idag!!!! Jag blir så arg på mig själv när jag klagar - jag har det ju faktiskt väldigt problemfritt!!! ...men jag är väl en sån person helt enkelt!! :) Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Malle

Man måste få beklaga sig lite ibland, det känns som bättre efteråt:) kram på dig

2009-10-21 @ 15:59:56
Postat av: Lilian

Klart man ska - Malle har rätt i att det känns mycket bättre efteråt! ;o)

2009-10-21 @ 21:09:48
URL: http://lilianolofsson.blogspot.se
Postat av: Jenny

Går du i Lit nu eller?

2009-10-21 @ 22:36:14
Postat av: Marika

Ja, massagen är i Lit. Annars brukar vi mest åka in till Östersund. Det är lite mer "mammas gata".

2009-10-22 @ 13:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0