Väckarklocka!?

Att sätta sig och blogga när ungarna sover brukar vara ett säkert kort för att få dem att vakna. Klockan är kvart i två nu...vi får se hur många minuter det tar innan någon ropar. Ja, båda ungarna har feber idag - eller åtminstone förhöjd temp. Kalle ligger på 38,2 och Axel hade 37,8. Det verkar inte som om det blir något slut på detta. Igår verkade båda vara pigga och svala...så då åkte vi in till stan och bara promenerade runt lite. Vi började med en korv på språng till lunch - och hade tänkt leka lite i snön innan sovstunden - men i stan var det bara regn och blött...så det blev långpromenad istället.

Jag älskar att vara ute och gå. Om jag är ensam kan jag rensa skallen och komma med nya roliga idéer och lösningar på problem osv. Om jag har sällskap av Magnus så får vi äntligen möjlighet att prata med varandra. Vi PRATAR så sällan så sällan. Det blir oftast bara en massa praktiskt som ska avhandlas. Nu blev det väl mest jul-, dagis- och barnsnack ändå - men vi hann ändå med lite annat också.

Efter promenaden blev det middag på Victoria - och Kalle fick käka pizza (första gången - tror jag). Så skööönt att inte behöva ta undan efter oss - bara resa sig upp och gå! (förutom att det var 3 kg kläder som skulle kläs på vart och ett av barna)...



När vi kommit hem igen drog vi igång projekt "tomtebarn" för eventuellt eventuellt julkortsutskick! Det var ju lättare sagt än gjort! Vilka energiknippen! Apropå energi så har tyvärr både Kalle och Axel börjat dra ut på kvällarna rejält. Kalle har somnat vid 21 och tillochmed efter i några kvällar nu. Måste försöka att komma tillbaka till senast 20. Axel var vaken till 23 igår. Han var hur pigg som helst och hur HUNGRIG som helst. Undrar om det har börjat nu? Att inte mjölken räcker? Hoppas inte. Hur som helst - han sov till efter 7 i morse. Skönt! Kalle har ju sovit till 8:45 nu när han somnat senare på kvällarna. Fast jag tror jag föredrar tidiga kvällar än att sova på morgonen...hm? Jo, jag tror faktiskt det!


Kommentarer
Postat av: malle

hahaha, vilken underbarbild!!! Om man anstränger sig så kanske man kan se att det är Kalle å Axel:)

2009-11-23 @ 15:44:44
Postat av: Sofia

Åh vilka härliga bilder från promenaden! Å i tomtedräkter! Gu va man saknar er =) Hoppas de kryar på sig snart! Stor kram

2009-11-23 @ 17:13:45
Postat av: Jenny

Jag tycker oxå den där bilden var helt underbar :) Skulle vilja säga att julkortet är fixat redan!

2009-11-23 @ 18:20:19
Postat av: Lilian

Ha ha ha, ja, en helt fantastisk bild!:oD

2009-11-23 @ 20:50:47
Postat av: Madde

Ja vilket härligt julkort!! De e ju så de e!! Vi gjorde de enkelt för oss i år, tog ett vanligt kort. Å i år e inte jag å Kalle me på bild. Trist, men vi får väl stå ut me de! ;)

2009-11-23 @ 20:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0