Södermanlands manér

En sak som är väldigt annorlunda här i Södermanland jämfört med hemma är detta kramande! Var på fotbollsmöte härom kvällen med Lisa, Lenita, Lasse och Olof. Olof har jag träffat en gång förut. Döm om min förvåning när han fullkomligt kastade sig fram och gav mig en kram :-S Inte min tekopp precis, var helt oförberedd. Har börjat lära mig att man gör så här, dvs kramas när man träffas istället för att säga hej. Vissa kan jag gärna krama men inte alla. Och absolut inte dom jag träffat EN gång förut.

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, var de ingen snygging då?!

2009-11-19 @ 21:10:56
Postat av: Malle

precis, du kanske ska ta och pussa upp han nästa gång å säga att så gör vi i Jämtland;)

2009-11-19 @ 21:34:22
Postat av: Lilian

Ha ha, håller med!:o) Passa på, vettja!:o)

2009-11-20 @ 22:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0