Julmässa på Taxinge slott

Det har jag varit på idag. Taxinge slott är ett ställe ca 8 mil från Eskilstuna, det är där dom har den här super kakbuffén som jag berättat om. Idag var det som sagt julmässa där och eftersom jag har hållit på och charja om en julmarknad så slog vi till idag. Jag, Elin, Pekka, Olle, Jakmani, Ale, Karolina, Linn och David satte iväg. När vi klev ur bilen på parkeringen var vi tvungen att pulsa i djupsnö eftersom dom är så dåliga på att skotta här i Södermanland. Haha, eller så var det precis tvärtom! + 10 grader och dyngblöt gegga på marken. Jag skitar ner mina jeans på fem röda sekunder. Det är inte klokt! Var tvungen att fråga Pekka om det blir tjäle i marken här?! Tydligen blir det det, men jag börjar undra. Det är så himla tråkigt väder!!

Igår tittade jag på en bandymatch, Elin spelade sin första på många år. Såklart var hon bäst på plan :) Elin gjorde ett mål men tyvärr förlorade dom ändå. Nu hoppas jag på att hon ska börja spela fotboll istället. För om hon har tid med innebandy borde hon ju ha tid med fotboll också ;) Mycket roligare att titta på!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Åh, kakbuffé! Låter som ngt jag skulle gilla!;o) QL att Elin tränar bandy, fast hon är väl en fotbollsspelare i hjärtat, eller?;o)



Krams!

2009-11-23 @ 11:41:33
Postat av: malle

första helgen är det Julmarknad på Jamtli, ska du inte med dit å Jenny? eller... kanske Madde å Marika är mer sugen på det, och kanske lite djungelhus sen??

2009-11-23 @ 13:19:10
Postat av: Lilian

Nej, men glöm mig du bara... :oP

2009-11-23 @ 20:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0