Host host

Förra veckan var inte grabbarna på dagis en enda dag. De hostade och det var nästan som krupp, inte roligt alls. Men ingen feber å på dagarna var de hyfsat pigga ändå. I helgen var vi i Ålåsen och tog det väldigt lugnt, gjorde egentligen inte så mycket, var ute på gården och fick lite frisk luft i af, men annars var vi bara inne och myste. Det var ju skitväder ändå. Så då fick de gå på dagis i går, måndag, för de var ju lite piggare. Men då klagade Joel på ont i halsen, och han var svullen om halsmandlarna. Ingen feber, men orkade inte riktigt vara med på allt.

Å i natt var det riktigt kaos här, kändes det som. Det började med Jesper, som vaknade precis när jag kom hem från möte vid 22.15 i går kväll, han grinade och skrek att han hade ont i både fötter och ben. Växtvärk antar jag. Jag tog med honom till min säng för att han inte skulle väcka Joel, men han skrek bara värre. "Mysa soffan!" Ja, så då gick vi ner till soffan och slog på TVn igen. Där somnade Jesper till slut, så jag bäddade ner mig där också efter att tittat på TV en stund. Vid ett vaknade jag av att Joel skrek och grinade på övervåningen, han hade visst hostat så mycket att han spydde upp en massa slem! Mysigt. Men han somnade om efter en stund, men då vaknade Jesper och skrek att han hade ont igen. Å så ville han inte sova i soffan längre. Han ville upp. Så då gick vi och la oss i Jespers säng, där han är ungefär som en elvisp på lägsta fart. Får man inte en armbåge på näsan så får man ju en spark mellan benen. Han är verkligen expert på att röra sig på natten, särskilt när han verkar ha växtvärk... Men vi lyckades nog somna till slut båda två. Efter i af en par timmar sömn kommer Kalle och väcker mig och säger att Joel skriker efter mamma. Så jag går och lägger mig i vår säng bredvid Joel. Han suger sig fast intill mig och somnar i alla fall. Klockan är fem och Kalle är irriterad för att han inte heller sovit, så han går ner och tänder upp i pannan för att få varmvatten till en dusch. Då kommer Jesper stapplandes och vill sova i vår säng. Visst, flytta lite på Joel så Jesper får plats. Klockan sju slår de upp ögonen båda två och är hur pigg som helst.... Inte jag kan jag säga.. 

Kalle for och jobbade, det är lite kaos på jobbet denna vecka, fullt ös för några leveranser på fredag. Sen nästa vecka blir det väldigt lugnt i stället. Jag borde vara på jobbet också, måste ha flera grejer färdiga innan jag åker på en härlig semester på fredag! Bl a tror jag det skulle vara uppskattat om lönen vore klar innan den ska betalas ut på måndag.

Vi har i alla fall fått en tid hos doktorn i dag till grabbarna, de ska få nån annan hostmedicin. Sen får jag väl leta nån som tar hand om sjuklingarna i morgon så jag kan jobba lite...

Kram


Kommentarer
Postat av: malle

fy vad jobbigt, man vill ju faktiskt få sova lite själv i bland med! Jag träffade ju grabbarna i går och då var det ju full fart på dom!

2009-11-03 @ 15:10:22
Postat av: Lilian

Vilken underbar natt du haft!;o) Nej, fy, vad lagom mör du ska känna dig idag. Det är ett konstigt fenomen det där att hur lite de än sovit slår de upp ögonen på morgonen och kör på...



Ja, lön kan ju vara uppskattat att få förstås!;o)



Hoppas verkligen att ni får sova mer i natt!:o) Kram!



2009-11-03 @ 15:59:57
Postat av: Jenny

Oj, oj, oj... Hoppas ni alla får sova bättre i natt!!!

2009-11-03 @ 16:57:27
Postat av: Marika

Åhh hej och hå!! Ja, jag håller med Jenny - hoppas ni får sova bättre i natt!

2009-11-03 @ 20:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0