Förra veckan sjukling, denna veckan friskling ;o)

...eller mest friskling i af.

Julian blev ju sjuk där när jag kom hem. Han var inte riktigt på topp på söndagen då, men på måndagen efter att han sovit middag hade han feber och var supertussig verkligen. Jag fick inte ta i hans högra öra, så på tisdagen åkte vi till Barnmedicin med honom och han hade öroninflammation så han fick sin första penicillinkur. Läkaren sa också att det kunde vara svininfluensan...men vi vet inte. De lyssnade på honom och det var ingen fara med hans lungor.

På onsdagen var han bättre och på kvällen var han feberfri. På torsdagen var han lite hängig och på eftermiddagen var han riktigt tussig. Han bara låg i min famn eller på soffan bredvid mig. Han brukar aldrig få feber över 38.5, det tror jag han har haft en enda gång och det var när han hade tredagarsfeber. På natten mot fredag hade han 39,8 och det hade han efter att jag gett honom febernedsättande. Han var hostig, snorig och hade så ojämn och läskig andning på natten, så på fredagmorgon ringde jag barnmedicin och skulle fråga om råd, men då ville de att jag skulle komma in med honom så att de fick titta på honom. De sa att öroninflammationen blivit bättre och att han inte hade fått lunginflammation, men att det fortfarande skulle kunna vara svininfluensan...? De frågade om han hade haft några kräkningar och det hade han inte.

Mathias åkte ju till Berlin i torsdags med några kompisar, så det kändes lite extra trist att Julian blev sämre igen. Man är som starkare när man är två... På fredagskvällen var Julian helt utslagen och låg antingen och halvsov i min famn, eller klamrade sig fast i mig och ville vara supernära. Det kändes som om han försökte krypa innanför mitt skinn, fast det var rätt mysigt att han ville blir kramad hela tiden. Lilla go'klimpen! Jag var jätteorolig på natten och kunde inte sova så bra, för när jag vaknade av att hans andning inte var som den skulle låg jag på spänn sen.

På lördagen blev det lite bättre som tur var och på söndagen var han äntligen helt feberfri:o) Efter det har det varit en helt annan fart på honom, så det har varit väldigt skönt att se.

Skulle det ha varit svininfluensan han haft så är det skönt att han är frisk nu och isf så har han ju eventuellt ett litet skydd längre fram, men i vilket fall så vaccinerade vi honom idag. Mathias vaccinerade sig i går och jag i fredags, så nu har vi 65% skydd i af - om två veckor. Iofs ska ju Julian vaccineras en gång till. Ingen av oss har fått feber konstigt nog, men Mathias hade lite ont i armen och Julian är lite öm där de stack honom.

Oj, det blev ett långt inlägg...

Kommentarer
Postat av: Madde

Men stackars liten! Va jobbigt! Tur att han blivit bättre!! Nu är han stark till nästa gång!! Så nu har Ni gjort det, vaccinera er alltså. Vi gör det nog nästa vecka. Joel mår bra nu också, ingen feber eller kräkningar. Så i måra blir de dagis!!

2009-11-17 @ 21:39:02
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Jag ska hålla tummarna för er nu att ni får vara friska!:o)



Japp, nu är det gjort...Det känns bra nu när det är för sent att ångra sig!:o)

2009-11-17 @ 22:15:13
Postat av: Jenny

Jobbigt att vara sjuk! Speciellt och man inte har så många ord att klaga med. För då känns det ju så himla mkt bättre, när man får klaga alltså;)

2009-11-17 @ 22:36:44
Postat av: Lilian

Ja, det är faktiskt sant! Och han klagade inte alls, han bara var...men nu är han mer än bara är kan jag säga!;o) :o)

2009-11-18 @ 11:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0