En trött 3åring

Jesper somnade så fort han la huvudet på kudden ikväll. Tror han var väldigt nöjd med sin 3-års dag i dag. Många presenter fick han, lego, traktorer, smågubbar, spindelmannen-badskum, mm.

Jag skulle testa å göra en ny fyllning i tårtan som jag hittat recept på, såg supergott ut. Men som vanligt är jag ute i inte så god tid, samt att jag alltid ska krångla till saker. Fyllningen skulle fyllas på i en rund kakform med löstagbar botten och sen frysas i minst 6 timmar, sen ta fram tårtan när den ska serveras. Jag hann väl frysa den i kanske 1 timme, och sen garnerade jag den och den stod framme kanske i 20 minuter, sen hade all fyllning runnit ur... suck, skyndade så gott det gick att skära upp bitar till de som kommit, blev mest en gegga på tallriken. Kul att komma på kalas till oss... Ja ja, den var faktiskt ändå rätt god, men kanske inte så aptitlig att se på (Försökte gömma tårtan så ingen skulle se, men det var ju oundvikligt när de fick en klump på tallriken!!)

På söndag blir det kalas igen, då ska jag köra med nån tårta som jag vet funkar! Eller så beställer jag färdiga!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul att Jesper hade en bra dag! Man är ganska stor när man är 3 år. Jag minns när vi åkte hem till dig när du just kommit hem från BB... Känns som om det var alldeles nyss!



Du är så duktig på att hitta på nya saker när du bakar. Och det brukar inte spela så stor roll med lite missöden, huvudsaken är ju att det smakar gott :)



Kände helt plötsligt att jag saknar den där goda tårtan som du brukar göra. Den med maräng och gul kräm! Malle brukar oxå göra den. Ska nog ta och göra den nästa gång jag ska baka tårta!!

2009-11-26 @ 12:04:30
Postat av: Lilian

Håller med Jenny om att det är huvudsaken att det blir gott! - och jag har då aldrig ätit ngt annat än gott hos er!:o)



Ja, LillJeppe är mest StorJeppe nu!:o) De hade verkligen blivit jättestora sedan sist jag såg dem, gokillarna!:o) De är så himla söta!:o) Härligt att han hade en bra dag!

2009-11-26 @ 12:39:54
URL: http://lilianolofsson. blogspot.com
Postat av: ida & sanna.

hoppas du får en bra dag! :)

2009-11-26 @ 13:12:54
URL: http://idonethat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0