Mmmmintchoklad i mitt hjärta.

Jag har upptäckt en supergod choklad!:o) Hemköps egna mörka choklad med mint är helt underbar! Jag gillar den verkligen jättemycket! Smakar precis som After Eight om ni frågar mig - Helt fantastisk!

Imorgon kommer vår "Göteborgsfamilj" och hälsar på, så jag tänkte pröva mig på att göra Bouillabaisse. Det är fantastiskt gott, men frågan är ju om jag fixar att göra den utan att koka fisken torr... Tips någon? Oftast blir det så här i mitt fall: Jag äter ngt gott någonstans och vill att andra ska få uppleva detta underbara, så jag försker göra det ...men förvandlar det till något som är raka motsatsen. Varför ska det vara en hel vetenskap att laga mat!?! Det hjälper inte att följa receptet till punkt och pricka, men det hjälper heller inte när jag försöker trixa till det lite själv.

I måndags var David (vi pluggade ihop i våras) här och käkade med oss, så då tänkte jag göra ngt enkelt men gott. Vi gör kyckling. Tyvärr upptäckte jag att vi hade rödbetor hemma och det är ju gott så vi blandade i det... och kikärtor...och champinjoner...och ngt mer som jag inte minns just nu. Vi hade också i creme fraiche, utöver buljong och kryddor. Det blev rätt oki, men om man är ovan vid konstiga blandningar så var det nog ingen hit. David var dock juste och nog ganska hungrig så han åt det med god min. Mathias sa att det var gott, men han var å andra sidan hungrig som en varg redan när han kom hem... Se é henn käran henn!;o)


Kommentarer
Postat av: malle

ja med då måste den prövas, helt klar:)

2009-12-11 @ 18:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0