Luftslott

Igår var jag och en kompis på bio: Luftslottet som sprängdes. Om jag jämför alla tre filmerna måste jag nog säga att den här filmen var den bästa. Man ska nog dock försöka att inte dra sig till minnes allt för mycket från böckerna, för vissa karaktärer stämmer ju inte riktigt överens med de egna förväntningarna + att vissa detaljer som jag verkat memorera från boken fattas. Det stör egentligen inte filmens handling, utan bara min tankeverksamhet, så filmen som helhet var bra tycker jag!:o)

Tror jag har en sorts OCD... måste ha 00 på slutet för att kunna sova (stegräknaren alltså). Det ser inte rätt ut annars... Har funderat på att försöka bryta det, men det känns inte bra.


Förresten, idag är det kallt här: -3,3 grader. Strålande sol som får frosten att gnistra vackert :o)

Kramis

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, tittade just på termometern här, -14,7 grader... det börjar bli kallt nu... Men det har varit två härliga dagar ändå, runt -5 och sol, och så har vi ju fått snö, så det känns som riktig vinter nu äntligen!!



Kul att Du tyckte om filmen, jag har bara hört dåliga recensioner om filmen, men jag ska se den och bedöma själv! Måste bara se tvåan först... har inte kommit iväg och gjort de än..! Kram

2009-12-02 @ 20:02:21
Postat av: Malle

jag kommer aldrig att se filmerna, räcker med att ha läst böckerna. Vill ju inte se det som är läskigt ja:)

2009-12-02 @ 21:04:34
Postat av: Lilian

Ja, det tycker jag att du ska göra. Tvåan var också ok om man bortsåg från böckerna, men den kunde vara lite lång ibland och med halvdana skådespelarinsatser. Fast...jo, jag gillade nog den också :o)



Filmen är långt ifrån lika läskig som boken, så jag tror att du också skulle kunna se den, Malle;o)

2009-12-02 @ 21:26:11
Postat av: Malle

meen, jag har ju hört tvärt om!! Narra mig inte till att se dom förrän Fredrik är hemma igen då iaf:)

2009-12-02 @ 21:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0