Julklara???

Är alla ni klara med allt som ska fixas inför julen? Mat? Kläder? Klappar? Julgodis?

Julpyntat har jag gjort, det gjorde jag redan inför första advent, men inget annat. Har inte köpt några julklappar, har inga kläder att ha på mig, har inte gjort något julgodis och vi kommer nog inte att fixa ngn särskild julmat på julafton som det känns. Det konstiga är dock att jag inte känner ngn press i år. Det känns skönt att vara här på julafton och bara mysa och ta det lugnt. För mig är inte det viktigaste att träffas på själva julafton, utan att träffas överhuvdtaget. Det är alltid så hysteriskt med rännande hit och dit på julafton och det brukar faktisktbvara ganska jobbigt. Hela dagen brukar liksom bara försvinna i ett virr och när man lägger sig på kvällen funderar jag på vad vi egentligen gjort under dagen. Jag brukar inte kunna komma ihåg några direkta konversationer direkt, om jag ska vara ärlig.

Förra året var dock rätt oki, för då var vi "bara" hos mamma och pappa på förmiddagen och hos Micke och Tina på em och sen kom Susanne till Sara och Jon så vi öppnade paket tillsammans på kvällen. Jag vill hinna sitta ner och prata, spela spel, sjunga julsånger tillsammans och bara mysa :o) Brukar ngn av er uppleva det?

Nej, nu hör jag en lilltuss.

Bamsekram!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med dig om att dina julaftnar brukar kännas lite virriga, mycket du ska hinna med. Som alltid kanske :) Bra du tar det lugnt och bara är, för det är det man ska göra på julafton. Jag har ju bara varit på ett och samma ställe ända tills för ett par tre år sedan. När falla dog och faffa inte ville åka till oss på julafton så har vi börjat hälsa på honom för förmiddagen istället. Sedan är vi bara hela dagen. Äter, fikar, äter öppnar julklappar, äter igen och spelar spel till ca 3 innan vi går och lägger oss. Ser fram emot julafton varje år!

2009-12-16 @ 20:59:52
Postat av: Lilian

Åh, Jenny! Dina julaftnar låter som den typen jag vill ha!:o) I år ska jag det!;o) Hoppas du får en riktigt mysig i år med!:o)

2009-12-17 @ 13:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0