Helgen

I går var vi på Elgiganten och köpte en ny micro och en ny vattenkokare. Det gick överhuvudtaget inte att få ngt liv i de gamla :o( Vattenkokaren för två månader sedan och micron i torsdags. Jag har insett att när man har ett minne som jag (dåligt) klarar man sig inte utan micro, för då får barnen antingen ingen lunch, eller så får de pannkaka varje dag och det vill jag ju inte. Jag hoppas att nygrejerna ska hålla bra i af!:o)

Julian har kommit in i en riktig traktorperiod. I helgen var vi ute och gick både lördag och söndag. Vi gick bl a förbi ett ställe där de bygger nya lägenheter så alltså mycket maskiner där och han var helt: "Oj! Mah! Mäh! Tatton!" om och om igen. I morse hörde jag honom när jag vaknade: "Tatton! Kotti kotta tatton! Bla bla bla tatton!" osv. Så låg han jättelänge innan han kom på att han nog ville ha vårt sällskap.

När vi var ute på lekplatsen i söndags så var det två katter ute på gården som rök ihop och skrek som tusan. Så efter det var det slut på gulliga kattljud. Julian skrek istället som de bråkande katterna när jag frågade hur katten låter... :-/ ;o)   

Om Julian är inne i en traktorperiod, så är jag och Mathias inne i en filmperiod. Den här helgen har vi sett tre filmer: "the Hangover" - riktigt QL!, "Marley & Me" - lite smårolig och feel good (fast jag grät lite oxå) men tyvärr gör Jennifer Aniston inte så bra filmer hur mycket jag än gillar henne... och igår såg vi "In Bruge" - den tyckte jag om och rekommenderar också :o)













Kommentarer
Postat av: Marika

Vi har varit utan vattenkokare i drygt en månad nu...men häromdan fick vi låna en av farmor som hon inte använder! Så skönt! Det är så himla struligt att hålla på med vattenkastruller hela tiden...och utan micro skulle jag inte kunna vara en dag ens! Hur klarade man sig förut???

2009-12-09 @ 14:12:22
Postat av: Marika

Jag har inte lyckats se the Hangover än. Har dock "köpt" hem den iallafall. ...angående Marley&Me så är det en av få filmer som jag avbrutit en bit in i filmen - jag klarade inte av att se den klart...tyckte den var usel! Kanske hade jag en dålig kväll...men jag tror inte jag kommer att försöka se den igen! :)

2009-12-09 @ 14:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0