Dålig aktivitet...

...på vår blogg på sistone! Tycker det behövs en uppryckning från samtliga :)

Har iaf avslutat mitt barnvaktande för den här gången. Olle har varit på bra humör trots att han varit risig i kistan och blivit förkyld idag. Vi har tränat på att trycka på ljudknappar i en bok han fått av mig samt blåsa ut ljus. Knapptryckningen behärskar han numera och blåsningen kommer nog så småningom. Han kan forma läpparna och får ut lite luft men det är inte tillräckligt för att blåsa ut ljusen.

Eftersom Olle varit så nöjd har jag hunnit med det mesta på Vinterstudion, så roligt att kolla på sport! Fast jag hade gärna varit i Östersund och sett tävlingarna live. Idag upptäckte jag Lio och pappa bland publiken så då blev det ju extra festligt. Så fort kameran svepte förbi kollade jag på dom istället för på skidskyttarna, hihi!

Längtar till imorgon eftersom vi har så mysigt på skolan nu. Har mörkt i klassrummet, tänder ljus och så läser jag högt. Jag föreslog att vi skulle göra uppehåll i Tsatsiki-böckerna ett tag och läsa någon trevlig julberättelse men det "kunde jag fetglömma". Dom bara älskar Tsatsiki och vill höra den så ofta det blir lite tid över. Det gör inte så mycket för jag tycker dom är väldigt kul att läsa högt. Vi har läst tre och är nu inne på den fjärde - Tsatsiki och Kärleken. Har lovat dom att vi ska se en av filmerna innan jul. Men eftersom jag lägger ner lite mer tid på högläsning just för tillfället så kanske vi hinner båda :)

Just nu sitter jag vid köksbordet och väntar på att middagen ska bli klar. Skönt att bli bjuden på mat :) När jag kommer hem tror jag att jag ska baka en saffranskaka och ta med på jobbet imorron! Måste visa snyggingen att jag är händig i köket, hihi!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Malle

Berätta mer om snyggingen! Kram

2009-12-06 @ 18:00:08
Postat av: Madde

Åhå, e de den där snyggingen du berättade om när vi var hos Dig? Hur verkar han va? Vettig? Något för Dig??? Verkar han intresserad?? Vi e inte nyfiken alls om Du trodde de...!

2009-12-06 @ 21:49:34
Postat av: Lilian

Ja, jag håller med brudarna!:oP

2009-12-07 @ 12:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0