Kan inte sova!!

Detta fenomen har infunnit sig ett flertal tillfällen det senaste året!! Jäkligt enerverande och jag har ingen riktigt bra förklaring till varför det blir så. Ikväll drack jag ganska mycket kaffe, men brukar inte ha nån större betydelse... Hur som helst kan jag ju skriva ett inlägg här och det är ju bra :-) Mina tankar upptas mest av husbestyr för tillfället. Hur mycket ska vi låna? Vilken bank ger oss bäst ränta? Får vi ihop kontanter till både lagfart och handpenning? Kan vi möblera vardagsrummet annorlunda? Var får vi tag på ved?! Små och stora frågor och för det mesta bara roligt att tänka på.Annars funderar jag på hur jag ska prioritera min tid. Är jäkligt less på alla fotbollsfrågor för tillfället! Tar hur mycket tid som helst att gå på möten och konferenser samt förbereda sig inför dessa. Och ändå känner jag mig inte nöjd med min prestation! Får dåligt samvete för att jag inte bidrar tillräckligt. Så ikväll har jag bestämt mig för att inte fortsätta med engagemanget efter årsmötet. Kanske känns annorlunda om nån vecka. Tycker ju att det är jätteroligt men skillnaden är nog att det finns andra saker jag vill lägga tiden på. Hinner inte träna och äta rätt eller umgås med människor runt omkring mig tex. Är ju även sugen på att plugga framöver och då MÅSTE jag strukturera upp livet bättre. Sen jag skrev sist har jag hunnit umgås med pappa en del (han har varit här och byggt badrum), virkat och repat upp en mössa 3 gånger, varit på fotbollskonferens och bomässa samt sy ett par gardiner. I veckan ska jag gå på fotbollsmöte, ha bokklubb och förhoppnibgsvis bli moster. Elin håller på att vänta ihjäl sig. Hon har bestämt sig för att tro att bäbisen kommer den 8 november för att vara på den säkra sidan. Jag tror dock att det blir innan, men man vet ju aldrig!! Hur mår ni och vad gör ni? Nu ska jag göra ett nytt sovförsök. Kram!

Kommentarer
Postat av: Malle

När Jessica och Jörgen köpte huset förhandlade dom ränta bankerna emellan, vet inte hur många gånger han ringde och sa att den här banken ger oss den här räntan vad erbjuder ni? Han fick ner räntan bra! Så det kan vara värt att lägga lite tid på det:) Annars är allt bra, vill vara lite ledig känner jag men det får bli när tid ges:-)

2012-10-23 @ 09:57:11
Postat av: Gunsan

Ett tips när man inte kan sova... Jag brukar lyssna på p3 dokumentärer eller ljudböcker! Får mig alltid att somna, och framförallt får det mig att inte tänka på alla tankar som far runt i huvudet!
Det jobbigaste med ljudböcker är att man inte vet vart man somnade så det kan ta ett tag att hitta igen vart man var... Men men, jag somnar iaf!!

2012-11-07 @ 12:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0