Observation

Idag gör jag observation av en elev i fyran. Han blir lite upp och ner ibland och vi förstår inte varför så därför är jag med i klassen för att försöka se vad som händer. Spännande! Det är så mycket som händer i en grupp som man inte hinner se när man undervisar. Tror jag kan ha hittat några saker som vi kan ha nytta av.

Förra veckan berättade jag för min rektor att jag är sugen på att vara lärare igen och ha en egen grupp. Men det kan hända att jag får ett annat uppdrag också pga en elev i femman som är helt ur slag. Vi kommer nog söka annan skolform för honom.

Annars är det fortfarande mycket fotboll. Var ju på gala och landskamp förra veckan. Igår hade jag möte med SöFF och på fredag åker jag med tåget till Götlaborg för att vara med på det viktigaste mötet för svensk fotboll varje år. Heter Representationsskap men vi säger Repskap. Då kommer alla distrikt rösta igenom reglerna för nästa år och det är dem vi har jobbat så intensivt med hela september, oktober och november. Det har remissats på alla möjliga håll och vi har stött och blött skrivningar för att det ska bli så tydligt som möjligt och svårare att fuska. Jag har ingen rösträtt men är där som ledamot i TK. Ska även vara med på Rikskonferens och efter Repskapet har vi ett TK-möte för att gå igenom det som beslutats. Den 5 december har vi i Sörmland vårt eget Repskap och det kommer bli en spännande historia tror jag. Kan återkomma i den frågan.

Jag åker tåg 7:09 och Patrik tar bilen när han jobbat klart. Han har kvällsvecka den här veckan. Sen ska vi hänga med hans brorsa och jag hoppas även få träffa Lilian. Det vi har bestämt är att vi ska gå på Liseberg. Ska tydligen vara nån slags julmarknad. Sen har vi tänkt hinna hälsa på några av Patriks kompisar innan vi åker hem på söndagen.

Vi har även bestämt oss för att låna pengar av Länsförsäkringar så på måndag ska vi dit och fixa till konton. Hoppas det går smidigt så det inte blir något strul. Har börjat kolla på alla e-fakturor och autogiron jag har kopplade till mitt lönekonto. Vill ju inte missa nåt!

Saknar er!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Malle

Låter som om du har fullt upp som vanligt:-) Saknar dig med!!!

2012-11-20 @ 12:38:57
Postat av: Madde

Ja, mycket fotboll blire! Dags å dra ner tempot snart! Annars låter de ju trevligt me Göteborg å julmarknaden. Lilian pratar så gott om den varje år. Nåt år kanske jag också få va me på den! Kram å ses snart, hoppas jag! :)

2012-11-21 @ 20:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0