Kaos pga sjukdom!

Oj, oj, oj vilken dag det varit på jobbet idag. Väcktes i morse av ett sms från en kollega som berättade att två av mina resurskollegor var hemma pga vab idag. Eftersom en till dessutom varit sjuk hela veckan innebär det att vi verkligen skulle gå kort idag med tanke på barnen med särskilda behov vilket ställer till det för klasserna och deras lärare. När jag sen kom på jobbet och läste på frånvarotavlan var det 2 till som var sjuka och under dagen gick ytterligare 3 hem.

Så ni kan ju tänka er hur det blir med 8 ordinarie borta... Alla är mer eller mindre irriterade för att det är som det är. Jag har försökt hålla ångan och humöret uppe men nu är det skönt att alla barn gått hem och man äntligen får sätta sig och pusta ut! Tredje dagen utan rast denna vecka börjar märkas. Att rektorerna dessutom var borta på annat uppdrag idag gjorde ju inte saken bättre. Vi ringde vikariepoolen men det fanns ingen som kunde jobba. Är tydligen kris på flera skolor. Får se hur veckan fortsätter och hoppas verkligen att inte fler blir sjuka. Ser att många är på bristningsgränsen och alla är ju inte som mig, dvs ser positivt på saker och ting och tycker att problem är till för att lösas istället för att ältas :) Saker är som de är, ingen mening att gå omkring och reta upp sig!

Nog om det. Ska berätta om min helg istället tänkte jag. Åkte iväg på fredagen och hamnade som ni redan vet i ett snökaos vilket innebar att vi fick köra gamla E4: an en bit mellan Gävle och Söderhamn. Men det gick bra, jag körde lugnt. Så istället för att vara framme kl. 21 som vi räknat med var jag hos Gika 23:15. Elin och Pekka hade jag släppt av på Scandic City nere i stan. De skulle sova där första natten eftersom mamma, Lisa, Lio och jag skulle sova hos Gika. På lördag natt var det meningen att mamma, Lisa och Minata skulle bo på hotell och Elin och Pekka skulle bo hos Gika men de planerna ändrades också eftersom Minata fick magsjuka på lördag förmiddag.

Jag förstod ganska snabbt att inte allt stod rätt till eftersom hon ville sitta i mitt knä och moja!!! Väldigt sällan hon sitter still i mer än 30 sekunder. Strax före 11 kom så första spyan. Tur att hon var med mamma. Hon hade varit seg, trött och slö hela dagen och natten. Jag skulle hjälpa Gika med lite saker inför festen så vi höll på med det mest hela dagen. Hann precis duscha, sminka mig och blåsa håret innan det var dags att åka på Norra berget för 30-års fest. Hur som helst var det en jättekul fest, vi var 30 st och jag gick och la mig kl. 4 på morgonen. Innan vi åkte hem hade vi plockat ihop och städat undan så vi inte skulle behöva göra något på söndagen. Gika känner en kille som kör svarttaxi så han körde hem oss och alla grejer :)

Vaknade pigg och glad på söndag förmiddag och umgicks med mamma och systrarna till ca. 14 då vi begav oss hem till Eskilstuna igen. Resan hem gick smärtfritt och när vi kom till Österbo blev vi bjudna på middag av Pekkas föräldrar. Var hemma kl. 21 och då gick jag och la mig direkt.

I måndags hade jag fotbollsmöte. Har fått förfrågan av vår valberedning om jag vill sitta med i SISU: s styrelse som representant från SöFF. Vore jättekul men jag vill vänta lite med att svara tills jag vet vad som händer med nomineringen till SvFF. Tror inte jag kommer få frågan men vill vänta lite till...

Igår ansökte jag om biljetter till fotbolls-EM, så håll tummarna för mig att jag får en!!!
Kram

Kommentarer
Postat av: Malle

Håller tummar å tår!

2012-02-08 @ 22:41:17
Postat av: Madde

Trist me en massa sjukdomar!! Men som sagt, tur Du e positiv! :)

2012-02-09 @ 20:50:47
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0