Tandvärk

Har varit till tandläkaren idag, fick åka till Brunflo för att dra en visdomstand. Den satt tydligen lite krångligt till. En timme höll killen på att försöka få ut tanden. Och själva bedövningen är ju inte att leka med. När de sticker in nålen och det knakar i hela käkbenet, inte skönt. Fem sekunder senare så domnar tungan bort och man pratar roligt..! Som tur var så behövde inte tandläkarn skära upp tandköttet för att få ut tanden. Efter en stunds försök att rubba tanden lite, så borrade han bort en bit av tanden, sen gick det lättare att dra ut den. 

Tur att jag åt min lunchlåda kl 9 innan jag for till Brunflo, för sen kunde jag inte äta någonting förrän runt kl 18 ikväll. Ska ta lite värkpiller nu och lägga mig i soffan och halvslumra till ishockeyn.

Packa borde jag också göra, men jag behöver väl inte med så mycket, eller? Tänkte ju köpa mig både lite nya kläder och skor, så då behöver jag ju inte packa så mycket! :)

Vi ses snart! :D

Kommentarer
Postat av: Malle

Men fy!! Fanns det ingen tandläkare här? Skönt att det är gjort innan helgen då iallafall!! Tur i oturen så att säga=)

2011-05-12 @ 16:05:40
Postat av: Jenny

Ja, jädrar vad det lät jobbigt! Hoppas jag aldrig behöver dra en visdomstand!!!

2011-05-12 @ 18:09:12
Postat av: Lilian

Men aj!:oO Hur känner du dig? Man brukar ju kunna bli helt matt i ett par dagar efter. Tycks minnas att det är ungefär så länge man ska ta det lugnt efter för att det ska hinna läka ordentligt...



Hoppas att du får mår toppen i helgen i af!!!:o) Krams!

2011-05-12 @ 20:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0