Tandvårdsavtal

Idag hade jag tid hos tandläkaren. Var lite nervös, eftersom det inte är det roligaste stället man kan gå till! Men det gick hur bra som helst :)

För det första fick jag träffa århundradets trevligaste behandlare som hette Fady. Ett föredöme i gott bemötande och gott handlag! Hamnade i första gruppen för tandvårdsavtalet! Vet inte om intaget av sötsaker påverkade resultatet. Att man inte ätit några söta saker på lite drygt ett halvår kan ju inte göra saken sämre iaf och tänderna var i godare skick än sist jag kollade upp dem! Ska bara skärpa till mig med tandtråd (det får jag banning om varje gång)!

När jag sen fick ett bidrag på 300 kr för att jag inte nyttjat en rabatt från Försäkringskassan de två senaste åren (???) slutade notan på 440 kr. Helt okej med tanke på att undersökningen kostade 700 kr!

Enda smolket i bägaren var att jag missade att öppna glasdörren när jag skulle ut därifrån!!! HAHAHAHA, har lite ont i pannan nu faktiskt :) Trodde det var öppet! Så Lilian, jag vet inte vilken av våra faceplants som var värst!! Ett barn som lekte bredvid utgången tittade iaf på mig med stora förbryllade ögon!! Inte blev det bättre att jag började skratta för mig själv!

Ikväll har jag tvättstugan så jag ska nog bara glo på TV och läsa bok. Hoppas ni har det bra :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Tandvårdsavtal är en bra grej tycker jag!:o)



Ha ha ha, ja, sorry jag skrattar också och kan bara tänka mig vad den där ungen skulle tycka att du var lustig!:D Skönt att inte vara ensam!;o)



Krams!

2011-05-24 @ 18:27:27
Postat av: Malle

Hahahaha..kan inte sluta...såå himlarns skojigt!! Jag ska till tandis på torsdag, inte lika skoj dock!

2011-05-24 @ 21:06:05
Postat av: Madde

Hahaha.......



Ja, jag har ju varit hos tandläkarn ungefär två gånger i veckan nu senaste tre veckorna. Men nu är det på bättringsvägen, och jag har inte ont!! Och jag är också glad att jag tecknade frisktandvård, för jag har säkert nyttjat runt 7-8000 kr bara i år....

2011-05-24 @ 22:35:01
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, jädrar vad bra att du hade den Madde!!

2011-05-24 @ 23:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0