Ny stegräknare

... är på ingång men jag har den inte i min ägo ännu! Trodde jag skulle hinna få den till Vårruset ikväll men så blev inte fallet. Tog ju och anmälde mig till det eftersom jag nån gång i livet ska jogga 5 km :) Det är bra med ett mål har jag hört! Men min inflammation i trocanteris har ju gjort att jag inte ens får motionsgå så nu blir det till att gå istället för att lufsa runt som jag hade tänkt mig.

Ett tag kändes det lite skämmigt att ens åka dit eftersom alla andra mest troligt kommer skutta runt som gaseller men så tog jag och bestämde mig för att jag inte ska bry mig om vad alla andra gör. Det är ju vad jag gör som har betydelse eller hur?! Och eftersom jag inte får träna (lite skönt att ha något att skylla på faktiskt, blink) får jag göra det bästa av situationen. Egentligen ska jag nog inte ens gå 5 km om jag frågar dr Pedersen men frågar man inte så kan man ju göra som man vill! Hoppas det inte blir värre...

Pga detta hade det ju varit roligt att ha stegräknaren i fickan men får nog hämta den imorgon istället.

Har nyss pratat med pappa och ibland är han väldigt roligt. Faffa har fått komma hem idag efter ett par veckor på NÄVA i Ström. Men eftersom det "é så klennt é virke i käran nuförtin å dom int örk någe" hade han i princip fått brossla upp faffa själv uppför trappan till huset, typ 6 steg, för färdtjänstkillen var för svag. Jag kan bara tänka mig vilket mutter och fräs det ska ha varit där ett tag och jag tycker synd om stackaren! Fast lite lustigt att han inte hade med sig något hjälpmedel, typ ramp eller så. Det borde väl färdtjänsten ha kan man tycka! Sen kan jag även tycka att faffa borde ha en egen ramp! Men han har inte velat att pappa skulle lägga tid på att bygga någon i vinter eftersom han ändå inte skulle ut då. Levde han till sommaren tyckte han att det kanske var dags att börja fundera på så vi får se om det blir någon framöver :)

Nu ska jag snart åka!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Malle

Men det kan ju va bra med en ramp nu då, papsen får fixa! Det är klart du kan gå runt, du vet ju vad 5 km ger i steg så det blir nog bra det! Ha så trvligt ikväll då=)

2011-05-17 @ 20:39:08
Postat av: Madde

Hoppas de gick bra ikväll me promenixen! :)



Skönt om faffa mår bättre nu då.

2011-05-17 @ 22:02:19
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Lilian

Håller med: Klart faffa ska ha en ramp!:o)



Vad blev det för stegräknare?

2011-05-18 @ 17:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0