Språkutveckling

Idag har vi varit i Stömsund på studiedag, det var en intressant och givande dag. Man sitter ju och nickar och tänker, ja just det det vet jag och jaa, det är ju jättebra det ska vi ta upp igen, för det mest har man ju provat och varit i kontakt med, men det är ändå så himla nyttig å kul att bli påmind! Man får lite ny energi och lust att göra saker och ting! Ett bra upplägg var det med så dagen har riktigt rusat iväg!
Till lunch var vi och åt Thaibuffe och det var jättegod mat!
När jag kom hem så såg jag på fejjan att halv klassen fått sin bedömning på tentan igår och då blev jag lite nervös igen, vill så gärna klara mig!! Men det blir vackert till att vänta tills i morgon!
Nu ska vi kolla in en läroplan från ett annat land, jag som inte är så haj på engelska har lite svårt att hitta det jag ska men tjejerna i min grupp är duktig på allt, så jag tror kanske att dom kan vägleda mig lite! Hoppas på det iaf=) Tror egentligen att jag skulle ha varit hur duktig som helst på engelska om jag haft en bättre lärare än vad jag hade på högstadiet! Han tog av mig precis allt självförtroende jag någonsin haft inom det området:( Jag vet att man inte ska skylla ifrån sig men nu vill jag gärna skylla på han iaf! På gymnasiet så minns jag knappt att vi hade engelska, men jag minns en annan rolig grej från de tiden!
Jessica hade en fjås en gång i tiden, minns inte vad han hette men han va iaf från Stugun. Vid ett tillfälle så körde jag henne dit och vi skulle hälsa på den här fjåsen, samtidigt var det en kompis där till honom och efter ett bra tag så var jag tvungen att fråga killen om vart ifrån jag kände igen honom. Han upplysre mig då väldigt vänligt om att vi hade gått i samma engelska klass i 2 år på gymnasiet!! Jag höll nästan på att sjunka igenom golvet, fy va pinsamt:( ..det var ju inte direkt länge sen jag hade gått ut heller...

Ja jag hade inte så mycket att säga idag men ni får hålla tillgodo med detta...jo jag vill oxå säga att jag har träffat en gammal jobbarkompis idag och att det va jättekul! Rigmor R =)

Kraam

Kommentarer
Postat av: Lilian

Ha ha ha ha ha ha ha ha! Du kanske hade sämre syn på den tiden!;o)

2010-10-07 @ 21:38:57
Postat av: Åsa T

vi var så "smarta" i vår grupp att vi tog Norges läroplan :D inga engelskkunskaper needed :D lycka till!

2010-10-08 @ 00:00:28
Postat av: Malle

Smart Åsa=) Tyvärr så var det redan en grupp som tjingat Norges!

2010-10-08 @ 14:28:10
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0