Min helg

Igår åkte jag på barnloppis för att hitta en docka åt Olle. Tyvärr var jag nog där för sent, eller så fanns det inga ens från början, för jag hittade ingen som jag ville köpa. Men fyndade en byxdress åt Minotor för 10 kr, en bok till Elsa och Olle samt en Modo-jacka åt Olle för 50 kr!! Så jag är nöjd :)

Sen drog hela gänget (jag, Elin, Pekka, Olle, Elsa, Diddi och Julle) till Tingsgården för en fika. Katta, Marcus och Elsie anslöt efter en liten stund. De hade varit och skrivit kontrakt på huset i Skogstorp så nu är de husägare. Får flytta in den 1 december tror jag. När vi fikat färdigt tog jag och Elin en promenad hem till mig och for sen till Bälg. Jag hade köpt fläskkarré och nåt slags nötkött som vi åt till middag. Vi gjorde även ädelostsås som gjorde hela måltiden. Katta och Marcus åt också här och sen spelade vi spel. Två omgångar Besserwisser och en omgång På spåret. Roligt!

Jag sov över här och vaknade 5:07 imorse av Olle. Försökte få honom att somna om men märkte att det inte skulle gå så då gick jag in med honom till Elin och Pekka. Efter det läste jag ut Tusen strålande solar och grinade en kvart innan jag somnade om. Om ni inte har läst den så kan jag varmt rekommendera den! Vaknade 7:50 igen av att Olle kom och skrek att jag skulle kliva upp. Efter frukost tog vi en långpromenad och sen har jag spelat lite kort och sytt gardiner åt Elin. Tror jag ska börja med mina nu. Mamma kom precis så jag ska prata lite med henne innan hon far norrut.


Kram!

Kommentarer
Postat av: Madde

Låter som en härlig helg!! Kram

2010-10-03 @ 17:53:15
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Madde

Låter som en härlig helg!! Kram

2010-10-03 @ 17:53:36
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Madde

Lite upprepande, eller? Om jag inte sagt det förut så lät det som en härlig helg...!

2010-10-03 @ 21:30:26
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Malle

En jacka är ju inte lika bra som en docka men Just den jackan måste ju bara vara en strålande present=)

2010-10-04 @ 08:27:17
URL: http://mystepsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0