I morgon är det julafton

Martin längtar till julafton, pratar om det ofta och nu när jag la han så sa han att i morgon då är det julafton!! Stackars barn, det är ju jättelänge kvar!

Idag har jag varit på utvecklingssamtal med båda tjejerna! Gick ju så bra så! Ikväll pratade jag och Julie om att hon behöver inte ha så bråttom och att hon ska våga tro på att hon stavat rätt, för det är det hon inte fixar så där jättebra! Hon var så lessen så hon tog till gråten, hon tycker att hon är jättedålig på att stava och jag tycker nästan att hon har blivt sämre! Så nu till den stora frågan, hur bygger vi upp hennes självförtoende på den biten? Hon kan igentligen, men suddar och ändrar tills det blir fel! Inte helt lätt:(

Jag har fått ont i min axel igen, tror inte det är helt bra att bara sitta och läsa och att hänga vid datorn hela tiden.
Försöker gå lite med stavar och så men det gör ont iaf, mest idag när jag har varit på jobbet och de e ju lite konstigt! Men men ålder börjar väl att ta ut sin rätt!! Passar inte så bra om vi nu ska hålla på med ved i helgen som jag tänkt, får se vad Anders tänkt! Eller Gertrud rättare sagt om Anders har tid eller ej=) Måste prata med grannarna oxå å kolla om det är ok att hugga ner granen...

Så nu har jag skrivit flera rader om inget, jag är en ordbajsare!! Jippi!!

Om lite dryg en vecka så får jag träffa alla mina bästa vänner=)=)=)=)=) så glad är jag över det!

Kramen till alla


Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, ja stackars Martin, det är ju inte riktigt julafton än, men de brukar ju inte ha så stor koll på tidsperspektiv så det kanske går bra ändå!!



Men Julie, ja de e bara å försöka öka självförtroendet, men jag vet de e svårt...!



Ja, snart får vi ses allihopa!! Kraam

2010-10-21 @ 21:07:34
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det där med stavning är lurigt! Att hon inte tror på sig själv är ju inte så bra. Försök få henne att skriva som hon tror utan att sudda. Kolla igenom efteråt och rätta till (om det nu är en text som måste vara rätt) annars strunta i det. Stavningen kommer men för en del kan det dröja länge. Men eftersom hon läser så bra är det ingen fara:-) Varför har du ont i en axel? Har inte hört nåt om det?! Kram

2010-10-23 @ 00:29:51
Postat av: Lilian

Julafton, men lillgubben :o) Ja, det är ju nååååågra dagar kvar som han får vänta...



Lillstumpan! Ja, det där med självförtroende kan ju ställa till det. Att få dåligt självfötroende går på ett litet kick, men att få upp det en evighet... Varför är det så svårt att tro på sig själv? Det Jenny skrev om att få henne att skriva utan att sudda är nog jättebra, så att hon hittar tillbaka!:o) Att läsa mycket är också bra för då registrerar ju hjärnan hur orden ser ut utan att man vet om det. Så läs inte hennes läxor högt åt henne (jag tror egentligen inte att du gör det, men jag vet andra som gjort det åt sina barn som egentligen kunnat läsa själv). Det är bättre att det tar tid, för det finns inga genvägar...:o)



Tror du att du måste gå och få en spruta i den?brrr Inte bra att du har ont!:o( En sjukgymnast kanske kan hjälpa?



Krams!

2010-10-23 @ 09:10:47
Postat av: Lilian

Och så längtar jag efter er också!- Jättemycket!!!:oD

2010-10-23 @ 09:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0