Höstpromenad

Idag hade vi friluftsdag, benämningen var höstpromenad. Att något så enkelt som en promenad ner till en av stans parker skulle bli en sån hit hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Alla har varit helt underbara och mina grabbar har naturligtvis varit allra bäst :)

Jag och några av mina grabbar hamnade på efterkälken eftersom vi väntade på en kille som sprang hem och hämtade matsäcken! Det var riktigt roligt, vi pratade och började samla skräp. Det var väldigt roligt att lyssna på deras resonemang kring vad som ska hända med människor som slänger skräp i naturen. För enligt dem är det nog det värsta man kan dra till att göra. Vi hann även gå igenom räddningsaktionen av gruvarbetarna i Chile samt Sveriges förlust mot Holland. Vi slog nämligen vad i tisdags, jag vidhöll att Sverige skulle vinna och grabbarna trodde de skulle förlora. Om jag fick rätt skulle jag få fixa deras frisyrer imorgon och om de fick rätt skulle jag bjuda på fika, ta med Olle och låta dem titta på film. Har bakat en kärleksmums ikväll så fika blir det iaf.

På hemvägen var nog det mest spännande att vi samlade 10 kg kastanjer. Jag ska få recept imorron och jag ska banne mig prova! Låter gott tycker jag, är det någon av er som smakat??!

När jag kom tillbaka hade vi fått katalogen med foton på alla klasser och all personal och jag är nöjd med mitt kort, snygg som vanligt ;) Nu ska jag vinna på Tribello mot Elin och Pekka! Wawawawawiwa :)

Kram

Kommentarer
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Det lät ju som om ni hade hur mysigt som helst!:o)



Jag skulle också vilja prova kastanjer, så du får gärna rapportera sedan!:o) Jag brukar plocka in dem som prydnad i en skål - tills de blir för "trötta", men det är hittills vad jag vågat ;o)

2010-10-14 @ 19:20:56
Postat av: Lilian

Ja, men du är ju fotogenisk så det förvånar mig inte alls!:o)



Alltså det här med gruvarbetarna i Chile. Jag tittade på Live-sändningen på nyhetskanalen och blödig som man är satt jag där och grät - glädjetårar förstås. Jag funderar lite på om ngn av dem verkligen skulle kunna tänka sig att jobba nere i en gruva ngn mer gång i sitt liv, för snacka om bortkastad tid, den de nu varit inlåsta...?

Kram!

2010-10-14 @ 19:25:14
Postat av: Gunsan

Vi vet ju vilken sida man ska vända upp mot kameran, bättersia!!!! Det är ju vårt signum!!! ;)

2010-10-14 @ 19:48:33
Postat av: Madde

Låter ju som en toppendag!!



Jag har aldrig provat kastanjer...

2010-10-14 @ 20:05:41
URL: http://mystepsisters.blogg.se/
Postat av: Jenny

I morse kom två av grabbarna springande med andan i halsen och undrade om jag ätit några kastanjer!! När jag sa nej drog de en lättnades suck eftersom man inte kunde äta dem ännu. De måste visst få mogna på sig ett tag till.



Det är därför det blir så bra kort Guns, bättersia ska alltid vändas mot kamerans objektiv :)

2010-10-15 @ 19:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0